Przyznawanie dodatków mieszkaniowych
- wypełniony wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego i potwierdzony przez zarządcę budynku;
- deklaracja o wysokości dochodów gospodarstwa domowego;
- wypełniona informacja i potwierdzona przez zarządcę budynku (informację wypełniają tylko te osoby, które zajmują lokal inny niż wchodzący w skład zasobu gminy – mieszkania komunalne);
- tytuł prawny do lokalu – do wglądu (przydział, decyzja, umowa, akt notarialny);
- faktura VAT za energię elektryczną za ostatni okres rozliczeniowy;
- dokumenty potwierdzające łączną kwotę wydatków na mieszkanie za miesiąc, w którym składany jest wniosek (aneks opłat, faktura i dowód wpłaty za wodę, wywóz nieczystości stałych, szambo itp.);
- zaświadczenie o dochodach (przychód minus koszty uzyskania minus składki na ubezpieczenie emerytalne, rentowe i chorobowe płacone przez pracownika);
- w przypadku emerytów i rencistów – decyzja emerytury lub renty;
- dowód osobisty;
Urząd Miejski, ul. 30 Stycznia 1
Nie dotyczy
Termin załatwienia sprawy: W ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku.
Sposób załatwienia sprawy:
Dodatek mieszkaniowy przyznaje się w formie decyzji administracyjnej.
Ustawa z dnia 21.06.2011 r. o dodatkach mieszkaniowych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 966 z późn. zm.);
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28.12.2001 r. w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz. U. Nr 156, poz. 1817 z późn. zm.);
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26.04.2013 r. w sprawie sposobu przeprowadzania wywiadu środowiskowego, wzoru kwestionariusza wywiadu oraz oświadczenia o stanie majątkowym wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego, a także wzoru legitymacji pracownika upoważnionego do przeprowadzenia wywiadu (Dz. U. poz. 589).
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku za pośrednictwem tut. organu w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Inne informacje: Nie dotyczy
Druki:
- Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego
- Deklaracja o dochodach
- Informacja
- Zaświadczenie
